سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب روزگار یوسف زهرا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سوال و جواب؟؟(1)

متن سوال: چرا هنگام ظهر عاشورا که عطش تشنگی بر خاندان آل رسول فشار آورده بود به امر خداوند آب از زمین جوشیدن نگرفت همچون هنگامه ای که عطش تشنگی در خانه خدا تاب و تحمل اسماعیل و مادر بزرگوارشان هاجر را بریده بود به امر خدا آب از زمین جوشیدن گرفت و دیگر اینکه هنگام ولادت امام علی از مادر بزرگوارشان خواسته شد که به داخل کعبه مشرف شوند ولی در عین حال به هنگام ولادت حضرت عیسی از حضرت مریم خواسته شد که از عبادتگاه خارج شوند ؟راز این نکات در چیست؟


متن پاسخ: کارهای خداوند متعال براساس حکمت بالغه انجام می شود. درباره هاجر و اسماعیل، چون آنها بر وادی غیر ذی زرع (کاملا خشک) وارد شده بودند و حمکت الهی بر باقی ماندن آن دو و نشان دادن مقام آنها به دیگران بود که به سرزمین مکه جلب شدند، آب را از چاه زمزم جوشاند. اما در روز عاشورا به حکمت الهی بر این قرار گرفت که کارها براساس روال عادی پیموده شود تا هم قدرت ایمان امام حسین(ع) و خاندان و اصحابش بر همگان روشن شود و آنها در این آزمون سخت پیروز بیرون بیایند و هم درنده خویی دشمنانشان روشن شود و آنها در این آزمون الهی کاملا مردود شوند.
اما این که حضرت فاطمه بنت اسد به خانه کعبه وارد شدند تا حضرت علی(ع) را در خانه خدا به دنیا بیاورند اما به حضرت مریم امر شد که از عبادتگاه خارج شود به مقام والای حضرت امیر(ع) برمیگردد و نشان می دهد که در پیشگاه خداوند متعال مقام معنوی حضرت امیر چنان بالاست که به مادرش اجازه می دهد که به خانه کعبه وارد شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن حامد ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 4:31 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مستند اریوالز
بازی آنلاین انفجار ساختمان
اسرار ولایت - استاد پناهیان
آموزش مسائل زناشویی
شهید چمران
روی سیاه
شهادت
دل بخواه
هیچ داری از دل مهدی(عج) خبر؟؟؟
خورشیدی که زود غروب کرد
گلچین مداحی های شهادت حضرت زهرا – مهدی میرداماد
[عناوین آرشیوشده]